Prodmac aloittaa vannesahaterien määrämittaan hitsauksen Keravalla

Vannesahateräasiakkaat saavat kesällä ja alkusyksystä entistä nopeammin määrämittaisia teriä, kun Prodmac aloittaa Wikus-vannesahaterien hitsauksen omissa tuotantotiloissaan Keravalla.

Menneinä vuosina Wikuksen vannesahaterät on katkaistu ja hitsattu asiakkaiden toivomiin mittoihin terätehtaalla Saksassa, mutta tulevan kesän aikana tämä työvaihe voidaan toteuttaa Prodmacin tuotantotiloissa omien työntekijöiden voimin. Uuden hitsauspalvelun avulla asiakkaiden terätarpeisiin pystytään reagoimaan siis hyvin ketterästi.

“Jokaiseen koneeseen löytyy useita kymmeniä erilaisia terävariaatioita. Aiemmin olemme tilanneet erilaisia terätyyppejä valmiiksi määrämittaan hitsattuina omaan varastoomme, ja toimittaneet niitä sellaisille asiakkaille, joiden terätarpeet meillä on ollut jo ennalta tiedossa. Harvinaisempien terätarpeiden ilmetessä toimitusajat ovat kuitenkin olleet pitkiä, jopa kuukausia, koska asiakkaan kaipaaman vannesahaterän hitsaus on tehty terävalmistajan tehtaalla Saksassa”, kertoo toimitusjohtaja Mika Koivuniemi ja jatkaa:

“Toiminta aloitetaan kesän aikana, jotta syksyllä lomien jälkeen uusi palvelu on sitten jo ylösajettuna. Tulevaisuudessa pystymme siis palvelemaan asiakkaitamme entistä paremmin, koska varastoimme erilaisia terätyyppejä pitkinä keloina, joista katkaisemme ja hitsaamme sopivan sekä toimitamme ne asiakkaille itse.”

Syventävä hitsauskoulutus Itävallassa

Prodmacin väki kävi syventämässä terähitsausosaamistaan toukokuun lopulla Itävallassa. Vannesahateräbrändi Wikuksen isännöimässä koulutuksessa perehdyttiin turvallisen teränhitsausprosessin eri vaiheisiin ja osa-alueisiin. Koulutuspaikkana toimi Wikuksen oma terähitsaamo, jossa hitsataan jopa tuhat tuhat terää päivässä.

”Koulutus oli äärimmäisen hyvä. Heillä on liiketoimintavolyyminsa ansiosta valtavasti ammattitaitoa ja kokemusta terähitsauksesta sekä syvä ymmärrys hitsaustoiminnan työturvallisuusperiaatteista”, Koivuniemi kertoo.

”Oli hienoa päästä alan kokeneiden ammattilaisten oppiin. Saimme heiltä sitä kaikkein ajantasaisinta tietoa, jonka avulla pystymme lanseeraamaan uuden palvelun sekä palvelemaan omia asiakkaitamme parhaimmalla mahdollisella tavalla”, hän päättää.